Tanácsok hőség idejére


Információ a lakosságnak a hőhullámok idejére:

http://oki.wesper.hu/lakossagnak/hohullam_egeszsegkarosito_hatasai
http://oki.wesper.hu/files/dokumentumtar/magyarul-Heat_information_sheet.pdf


Ebből részlet:
"Hőhullám esetén kövesse a helyi egészségügyi hatóságok javaslatait!
Próbálja hűvösen tartani a lakóterületét.
Ellenőrizze a szobahőmérsékletet 8 és 10 óra között, 13 órakor és este 22 óra után. Ideális
esetben a szobahőmérsékletet 32 celziusfok alatt kell tartani nappal és 24 celziusfok alatt éjszaka. Ez különösképpen fontos a csecsemők és a 60 év fölöttiek számára, továbbá olyan személyek esetében, akik valamilyen krónikus betegségben szenvednek.

Használja az éjszakai levegőt otthona lehűtésére. Nyissa ki az ablakot és zsalut éjszaka és
kora reggel, amikor a külső hőmérséklet alacsonyabb (amennyiben biztonságos az ablakot nyitva tartani).
Csökkentse a lakáson vagy házon belüli hőforrásokat. Zárjon be minden ablakot és zsalut,
(amennyiben rendelkezésre állnak), különös tekintettel azokra, amelyek kelet, vagy dél irányába néznek. Kapcsolja ki a mesterséges világítást és annyi elektromos berendezést, amennyit csak lehetséges.
 
Tegyen árnyékolókat, sötétítő függönyöket, drapériákat, vagy zsalukat azokra az ablakokra,amelyeket reggeli vagy délutáni napsütés ér.
Akasszon ki nedves törölközőket, hogy lehűtse a szoba levegőjét. Vegye figyelembe, hogy ezzel együtt a szoba levegőjének páratartalma is növekszik.
Amennyiben a lakhelye légkondicionált, csukja be az ajtókat és az ablakokat és takarékoskodjon a nem szükséges elektromossággal, hogy hűvösen tartsa magát, továbbá hogy az áram elérhető maradjon, ezáltal csökkentse az egész közösséget érintő áramkimaradás kockázatát.
Az elektromos ventilátorok enyhet adhatnak, de amikor a belső hőmérséklet 35 celziusfok fölötti, akkor a
ventilátorok működtetésével már nem előzhetőek meg a hőséggel kapcsolatos betegségi tünetek.
Fontos a folyadékbevitel!
Tartózkodjon otthona leghűvösebb szobájában,különösen éjszaka.
Amennyiben otthonának hűvösen tartása nem lehetséges, töltsön napi 2-e órát egy hűvös helyen (például egy légkondicionált nyilvános épületben).
Kerülje a szabadban tartózkodást a nap legmelegebb időszakában.
Kerülje a megerőltető fizikai tevékenységeket, amennyiben ez lehetséges. Ha megerőltető fizikai tevékenységet kell végeznie, akkor tegye azt a nap leghűvösebb időszakában, ami általában reggel 4 és 7 óra között van.
Maradjon árnyékban.
Ne hagyjon gyerekeket és állatokat leparkolt járművekben.
Vegyen langyos zuhanyokat és fürdőket.
Alternatív megoldás a hideg borogatás, törölközők, lábáztatás stb.
Viseljen természetes anyagokból készült könnyű, bő ruhákat. Amennyiben a szabadba megy, viseljen széles karimájú kalapot vagy sapkát és napszemüveget.
Használjon könnyű ágyneműt és takarókat.
Lehetőleg ne használjon párnákat, hogy csökkentse a túlmelegedést.
Igyon rendszeresen, de kerülje az alkoholt és a túl sok koffeint és cukrot.
Egyen kis adagokat és egyen gyakrabban könnyen emészthető lédús ételeket, sok zöldséget, gyümölcsöt."


Vissza...